17. mai i en urolig tid

Gratulerer med dagen!

17. mai markeres i en tid preget av krig, uro og økende spenninger. Mange mennesker lever med utrygghet, tap av frihet og brutte rettigheter. Det gir denne dagen en dypere alvorlig klang.

Menneskeverd, rettsstat og demokrati er verdier som krever aktivt forsvar. De utfordres både ute i verden og i våre egne samfunn. Derfor må de løftes fram med styrke og tydelighet.

Barnetoget bærer framtiden gjennom gatene og tydeliggjør ansvaret som følger med friheten. Valg som tas i dag former morgendagens samfunn. Retning skapes gjennom vilje til å stå sammen, minske forskjeller og gi alle reell mulighet til å delta.

I møte med en ustabil  verden trengs et tydelig verdikompass. Et samfunn som setter mennesket først, viser solidaritet på tvers av grenser og tar ansvar både hjemme og internasjonalt.

  1. mai rommer stolthet og ettertanke. Dagen gir anledning til å styrke fellesskapet og minne hverandre på hva som står på spill.

God 17. mai 🇳🇴

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *